Amazon

marți, 29 octombrie 2019

Aventuri la Chişinău

Această postare vreau să fie o lecţie pentru viitorul primar al Chişinăului. Voi scrie câteva întâmplări prin care am trecut. O voi pune şi pe site.
Ultima mea zi în Republica Moldova. Am plecat de la Cojușna undeva la ora 16. Minunnata mea gazdă m-a condus la ruta spre Chișinău. Eu trebuia să fiu la Gara de Sud la ora 18. Asta ca să reușesc să îmi cumpăr bilet. Mașina pleacă la ora 19. Am plecat mai repede ca să reușesc să schimb banii. Drumul Strășeni- Chișinău e în lucru și se circulă prost. Cozi mari. Timpul trecea. Eu deja eram nervos. Trebuia să schimb banii. Ajung la capătul de linie, pe Calea Ieșilor. Chiar în stație se află o casă de schimb. Perfect ! Am intrat repede și am schimbat banii.
M-am urcat repede în mașina 5, autobuz sau trolebuz sau ce este. Aici vreau să vă soun o chestie: E adevărat că acum aveam geamantanul și geanta, și am plătit dublu biletul, însă cu o zi înainte nu aveam decât borseta și tot am plătit dublu. De ce ? Probabil că au văzut că am față de străin care trebuie păcălit la bani ?
Știam , din aventurile mele trecute, că de la Ștefan, veșnicul loc unde se întâlnesc oamenii în Chișinău, găsesc mașini care merg spre Gara de Sud. Așa că m-am dus la Ștefan, colț cu Bănulescu- Bodoni. Necazul că era deja ora 18. Iar eu eram de abia în centrul Chișinăului. Am întrebat ce mașină merge spre Gara de Sud. Răspunsul tipic al majorității a fost ” Nu știu. Un om s-a chinuit să îmi explice în limba rusă. Eu nu înțelegeam nimic.
În sfârșit am găsit o doamnă care mi-a explicat să mă urc într-o mașină, nu mai știu ce număr, și după 9 stații să mă cobor și să mă urc în alta.
M-am urcat și am început să număr stațiile. E adevărat că începusem să uit numărul lor. Eram cu geanta, borseta și geamantanul. Într-o stația am văzut o rută pe care scria Gara de Sud. Am luat bagajele și am fugit repede. Ruta plecase. Era imediat ora 19. L-am întrebat pe un tânăr ce mașină merge spre Gara de Sud. Mi-a spus numărul. Văd că într-un final vine mașina. M-am urcat repede. Eu eram deja pregătit s-o sun pe mama și să-i spun că plec cu mașina de 21. Nu credeam că mai ajung la cea de 19. Două doamne, foarte drăguțe, mi-au spus unde trebuie să cobor. Am sărit repede. Un domn m-a ajutat cu bagajele am ajuns la Gara de Sud la 19 fără 6 minute. Într-o urgență maximă am căutat casa de bilete. Aceasta nu mai este în sala de aștepare. M-am dus șoferul cursei Chșinău- Brașov. Acesta m-a dus și mi-am cumpărat bilet. Am băgat bagajele în spate și m-am urcat repede. După ce am urcat eu, a închis ușa și am plecat. Cu greu am ieșit din oraș. Era plin de lucrări. Plus că Chișinăul nu are o centură ocolitoare. Viitorul primar trebuie să rezolve urgent această problemă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu