Asociaţia “VICTORIA” a Luptătorilor în Revoluţie, din Timişoara
Consiliul Director
SC Nr.278/08.05.1990
Judecătoria Timișoara
Sediul: Timişoara, b-dul Iuliu Maniu, Nr. 11/1
E-mail: asociatia.victoria@gmail.com
Telefon: 0256/446595
Nr. 5/01.06.2013
DECLARAȚIE
cu privire la diminuarea până la anihilare și chiar până la pervertire
și batjocorire a idealurilor Revoluției Române din decembrie 1989,
de către categoria politico-partidică, clientelară, care a acaparat și
menține, puterea în Stat, prin acțiuni specific subversive, de
mistificare evenimențială, de manipulare mediatică, de fraudare
electorală și chiar de poliție politică
Noi, cei care, în decembrie 1989, la Timișoara, am declanșat Revoluția Română din decembrie
1989 (RRD-1989), prin organizarea revoltei timișorene, declanșată în data de 16 decembrie 1989,
respectiv prin transformarea acesteia în RRD-1989, constituind Frontul Democratic Român (FDR), în
data de 20 decembrie 1989, și proclamând orașul Timișoara ca primul oraș, din România, eliberat de
dictatura comunist-ceaușistă, precum și prin redactarea și difuzarea Proclamației FDR, în 21 decembrie
1989 (care a fost adevărata proclamație, precum și programul principal, prin care s-a legitimat
autenticitatea RRD-1989), având în vedere situația deosebit de gravă, din punct de vedere societal, în
care a ajuns România, ca Stat, și Poporul Român, ca Populație statală, la trecerea a doar 24 de ani, de la
înfăptuirea RRD-1989, declarăm, public, următoarele:
1. RRD-1989 a fost confiscată (furată) și deturnată, după victoria sa, înregistrată în data de 22
decembrie 1989, cu puțin după ora 12 (și marcată, din punct de vedere evenimențial-istoric, prin
fuga fostului dictator, cu elicopterul, de pe acoperișul fostului Comitet Central al Partidului
Comunist Român), prin constituirea, în aceeași zi, a așa-numitului: Consiliu al Frontului Salvării
Naționale (C-FSN), care, deși nu era legitimat printr-o participare, corespunzătoare, la RRD-1989,
până în acel moment, a confiscat, practic, puterea în Stat, cu sprijinul unei părți din conducerea, de
atunci, a Armatei, care a organizat și declanșat, în acest scop, un complot anti-revoluționar,
coordonat de către generalul Victor Atanase Stănculescu (constând în organizarea unei diversiuni
oculte și criminale, la nivel societal, numită popular: „atacul teroriștilor”, care a rămas
1
2.
3.
4.
5.
neinvestigată, nejudecată și nepedepsită, corespunzător, până în prezent), complot prin care a
reușit să înșele, prin mistificare faptică și manipulare mediatică, marea majoritate a Populației
României. Manipularea, în cauză, s-a efectuat (din câte s-a aflat ulterior) cu acordul, precum și cu
complicitatea conducerii C-FSN, care a beneficiat, de pe urma înșelării Populației României, de o
apreciere și simpatie, deosebit de mari (total nemeritate, în detrimentul revoluționarilor autentici),
transformată, ulterior, în capital politic, utilizat, apoi, de către FSN, care, din arbitru societal (rol pe
care și l-a asumat după victoria RRD-1989), s-a transformat, din organizație civică, în organizație
politică, câștigând, în mod detașat, în data de 20 mai 1990, primele alegeri declarate și considerate,
pe atunci: „cu adevărat libere”, după care a format primul Guvern, în componența căruia au fost
incluși și doi generali, inculpați, ulterior, și chiar dovediți vinovați și pedepsiți pentru reprimarea,
organizată de către Armată, asupra participanților la revolta timișoreană (Victor Atanase
Stănculescu, respectiv Mihai Chițac).
În contextul celor precizate anterior, apreciem că toate guvernele care s-au succedat, la
conducerea țării, după încheierea RRD-1989, s-au făcut vinovate de complicitate la acțiunea contra-
revoluționară, de confiscare și, respectiv, deturnare, pervertire și chiar batjocorire a idealurilor
RRD-1989 (începând cu Guvernul FSN), trebuind să fie, în mod adecvat, inculpate, judecate și
condamnate, în funcție de vinovăția lor, deoarece nu au manifestat voința politică, respectiv
datoria, oficială, de a contribui, într-un mod eficient, nici la aflarea adevărului (urmată de judecarea
și pedepsirea, corespunzătoare, a tuturor marilor vinovați pentru reprimarea participanților la RRD-
1989), și nici la întreprinderea unor acțiuni societale, corespunzătoare și necesare revenirii
României la starea de drept și de fapt, care ar fi trebuit să existe, în perioada post-revoluționară, în
vederea implementării, depline, la nivel societal, a programului principal al RRD-1989, specificat în
cadrul Proclamației FDR.
În scopul menționat anterior, mai apreciem ca imperios necesară și eliminarea prevederii
constituționale de interzicere a aplicării pedepsei cu moartea (prevăzută la Articolul 22, aliniatul 3,
din Constituția României), introdusă, în legislația post-revoluționară, imediat după judecarea
fostului cuplu dictatorial, în cadrul unei „mascarade juridice”, urmată, apoi, de execuția, imediată, a
acestora (dar cu posibila și chiar probabila omorâre, mai devreme, a fostului dictator, față de
omorârea, prin împușcare, a soției sale - semnalată, la nivel internațional, de către analiști și
observatori adecvați), din ordinul acelora care au acționat, în mod ocult și subversiv, dar și
determinant, pentru confiscarea RRD-1989, precum și pentru deturnarea, în timp, a programului
revoluționar, formulat prin Proclamația FDR.
Considerăm, de asemenea, că toți președinții României, din perioada post-revoluționară (cu
anumite circmstanțe atenuante, totuși, pentru cel de-al doilea președinte), sunt vinovați, în mod
adecvat, de acuzațiile, menționate anterior, și, în consecință, considerăm că trebuie inculpați,
judecați și pedepsiți, în funcție de vinovățiile lor, într-un mod corespunzător, având în vedere,
inclusiv, reintroducerea pedepsei cu moartea, în cadrul Constituției României, precum și a anulării
prescrierii temporale, a vinovățiilor, în cauză.
Mai considerăm că trebuie procedat, într-un mod similar, și cu toți prim-miniștrii, respectiv
miniștrii, guvernelor care au guvernat România, în perioada post-revoluționară.
2
6. Tot în contextul celor expuse anterior, mai considerăm că și alte persoane, care au deținut funcții,
oficiale, importante și determinante, în ceea ce privește obligativitatea investigării, legale, a
confiscării și deturnării RRD-1989, și nu și-au îndeplinit, corespunzător, îndatoririle oficiale, în cauză
(exemple: conducători de instituții militare, de instituții informative, de instituții de ordine, de
instituții de protecție și pază, dar și executanți din cadrul respectivelor instituții), trebuie, de
asemenea, să fie inculpați, judecați și pedepsiți, corespunzător, în funcție de vinovăția lor.
7. Având în vedere cele menționate anterior, apreciem că nu numai complicitatea guvernanților post-
revoluționari, în ceea ce privește neimplicarea, oficială, în aflarea adevărului, în legătură cu
confiscarea și deturnarea RRD-1989, precum și în inculparea, judecarea și pedepsirea,
corespunzătoare, a celor găsiți vinovați, a avut un rol determinant în ajungerea Statului Român în
deosebit de grava criză societală, în care se află, în prezent, ci și modul în care a fost condusă
România, la nivel parlamentar, respectiv prezidențial, respectiv guvernamental, prin comiterea a
numeroase abuzuri constituționale, respectiv legislative, datorate, în cea mai mare parte, declasării
societale a categoriei politico-partidice care a guvernat România, în perioada post-revoluționară.
Respectiva categorie societală a degenerat, de fapt, în timp, într-o adevărată mafie-clientelară, de
tip ocultă și subversivă, politico-partidică-masonică, coagulată și coalizată în scopul de a jefui,
sistematic și eficient, Statul Român, la adăpostul deținerii, oficiale, a funcțiilor de conducere cele
mai importante, precum și în scopul de a se menține, cu orice preț, la exercitarea puterii de Stat,
tocmai pentru a nu putea fi inculpată, judecată și pedepsită, oficial, în mod corespunzător, pentru
crimele, de nivel societal, comise, prin exercitarea, samavolnică, a puterii de Stat. Datorită
motivației expuse anterior, apreciem că se impune și necesitatea inculpării, judecării și pedepsirii,
corespunzătoare, inclusiv a tuturor parlamentarilor vinovați de complicitate la comiterea abuzurilor
constituționale, respectiv legislative, menționate anterior (în cazul în care nu au acționat,
corespunzător, în calitate de reprezentanți, aleși, ai Populației statale), în scopul de a se putea
urgenta stoparea acestui mod, ocult, subversiv și distructiv, de conducere, și de a-i înlocui, pe cei
care-l practică, cu alte persoane, neimplicate în comiterea actelor abuzive, menționate anterior, și
nici arondate, prin obediență specifică, organizațiilor politico-partidice, masonice, mafiote și de altă
natură, implicate în comiterea respectivelor fapte.
8. Tot în scopul menționat anterior, având în vedere faptul că, în Constituția, actuală, a României, nu
este prevăzută existența și funcționarea unei puteri de Stat garante a respectării Constituției
României, cu prerogative corespunzătoare, inclusiv în stoparea funcționării, subversive, a unor
instituții ce constituie și puteri de Stat (așa cum ar trebui să fie, dar nu este, instituția Curtea
Constituțională, datorită faptului că membrii săi componenți nu sunt aleși, direct, de către
Populație, ci numiți, de regulă, pe criterii specific clientelare), apreciem ca pe o măsură
indispensabilă și stringentă, schimbarea statutului instituției, în cauză, prin democratizare deplină și
desemnarea membrilor săi componenți, exclusiv prin alegerea acestora, de către Populația
României.
9. Conștientizând faptul că Poporul Român a ajuns (datorită numeroaselor abuzuri, comise în
conducerea Statului, de către nevrednica categorie politico-partidică, care a acaparat și care a
deținut puterea de Stat, în perioada post-revoluționară), într-un stadiu avansat de degradare,
3
transformându-se, din Popor, în Populație statală, cu un nivel corespunzător de reducere a
conștiinței statale, dorim să ajutăm (la nevoie, chiar într-un mod similar celui în care am procedat în
decembrie 1989), Populația, în cauză, motiv pentru care, în calitate de participanți, autentici, la
RRD-1989, considerăm de datoria noastră, civică, să ne declarăm, public: garanți individuali ai
apărării, promovării și continuării îndeplinirii idealurilor RRD-1989, ca fundament ideatic, la nivel
societal, în conformitate cu prevederile Articolului 1, aliniatul 3, din Constituția României.
10. În calitatea pe care ne-o asumăm, menționată anterior, declarăm, public, că nu vom permite ca
Populația României să fie manipulată de către categoria politico-partidică pe care am caracterizat-o
și am acuzat-o anterior, astfel încât să fie determinată să opteze, la viitorul referendum
constituțional, doar pentru „cacealmaua constituțională”, pe care se pregătește să i-o ofere, în
condiții de exclusivitate, actualul Parlament, așa cum s-a procedat și în cazul referendumurilor
constituționale anterioare, care s-au realizat în perioada post-revoluționară. Deoarece constatăm
că nici actualul Parlament nu are intenția de a revizui Constituția României astfel încât s-o
transforme, dintr-o: pseudo-lege, de tip: declarație oficială, de deziderate și intenții
constituționale, care este, de fapt, în prezent, într-o: Constituție de tip Lege supremă în Stat, care
trebuie să devină, atât de drept, cât și de fapt, mai ales prin: asocierea unui sistem jurisdicțional,
de nivel constituțional, care să includă un: Tribunal Constituțional, respectiv un: Cod de infracțiuni,
de nivel constituțional, respectiv un: Cod de proceduri juridice, de nivel constituțional, vom face
tot posibilul ca să oferim Populației statale un: proiect alternativ de Constituție, realizat de către
organizații autentice din cadrul Societății civile românești, care să permită Populației statale a
României să aleagă între două proiecte de revizuire constituțională, și nu doar să „culeagă” sau
să respingă proiectul constituțional oferit de către categoria politico-partidică majoritară, în
prezent, din Parlamentul României. În cadrul acțiunii menționate anterior, vom face cunoscut și
modul în care s-a manipulat dezbaterea, publică, referitoare la revizuirea Constituției, „regizată”
sub conducerea președintelui Asociației Pro-Democrația, desemnat de către coaliția politico-
partidică, majoritară, în prezent, în Parlamentul României, să conducă activtatea așa-numitului
Forum Constituțional 2013, care a avut grijă să selecteze, atent, marile orașe în care a organizat,
oficial, dezbateri publice pe tema revizuirii Constituției, astfel încât să evite, mai ales, orașul
Timișoara, cunoscut și recunoscut, nu doar din timpul RRD-1989, ci și din timpul protestelor care au
condus la căderea Guvernului E.Boc, ca: oraș de avangardă civică a României. Facem apel, în acest
context, către toți activiștii civici, autentici, din România și, mai ales, către specialiștii autentici în
Drept Constituțional, să se implice, în mod determinant, pentru a putea oferi Populației României,
o Constituție adevărată, căreia să-i fie asociat și un sistem jurisdicțional, de nivel constituțional,
în care să se definească infracțiunile specific constituționale, și, mai ales: crimele constituționale
(așa cum se procedează și alte State, precum: Germania), pentru a putea fi, în mod corespunzător,
inculpați, judecați și condamnați, inclusiv în România, acei „rău-făcători”, politico-partidici, care
au contribuit, determinant, la aducerea României în situația deosebit de gravă, din punct de
vedere societal, în care se află în prezent.
4
Epilog
Preludiu
În ambițioase mlaștini, orgolii dau în floare.
Buimace anotimpuri au tot descălecat.
Ambasadorii cinstei migrează în resemnare
Și stăpânește răul, cu sceptru de împărat.
Când treptele răbdării hrănesc indiferența
Și-n cuiburile înalte cresc ulii de pripas,
Păianjenii minciunii vânează inocența,
Cu pânza vicleniei și șarpele în glas.
Dar faldurile vremii adie a schimbare
Și noaptea deznădejdii, curând, vom risipi-o,
Desțelenind domnia epavei tutelare
Și prăvălind-o în hăuri, cu-n singur gând: adio!
Preşedinte
Lorin Fortuna
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu