Amazon

vineri, 20 decembrie 2013

Analiza civica Cu privire la necinstirea, oficiala, a Revolutiei Romane din decembrie 1989 (RRD-1989)

Asociaţia “VICTORIA” a Luptătorilor în Revoluţie, din Timişoara
Consiliul Director
SC Nr.278/08.05.1990
Judecătoria Timișoara
Sediul: Timişoara, b-dul Iuliu Maniu, Nr. 11/1
E-mail: asociatia.victoria@gmail.com
Telefon: 0256/446595
Nr. 7 / 18.12.2013
Analiza civica
Cu privire la necinstirea, oficiala,
a Revolutiei Romane din decembrie 1989 (RRD-1989)
Spre stiinta:
Parlamentului Romaniei
Presedintiei Romaniei
Guvernului Romaniei
Academiei Romane
Consiliului Judetean Timis
Consiliului Local Timisoara
Secretariatulu de Stat pentru Problemele Revolutionarilor
Institutului Revolutiei Romane din Decembrie 1989
Asociatiilor de revolutionari
Mass-media
Datorita Revolutiei Romane din decembrie 1989 (RRD-1989), a fost eliminat, de la
exercitarea puterii in Stat, Partidul Comunist Roman (PCR - partid politic, unic, la acea
vreme), precum si dictatorul N. Ceausescu, facandu-se astfel posibila trecerea Romaniei
de la un regim politic socialist-mono-partidic, dictatorial si oprimant (in curs de
comunistizare, dictatoriala si oprimanta), la un regim politic democratic si, totodata, s-a
constituit o noua categorie de politicieni partidici.
Cei care au profitat, insa, cel mai mult de aceasta schimbare (adica noua categorie
politico-partidica, care a acces la conducerea Statului) au facut, insa, si cel mai putin
1
(comparativ cu posibilitatile pe care le aveau) pentru cinstirea, oficiala, a RRD-1989, in
timp ce acei care au contribuit cel mai mult pentru infaptuirea RRD-1989 (adica
revolutionarii autentici) au contribuit, cel mai mult, si la cinstirea, oficiala, ca eveniment
societal, a RRD-1989.
Diferentele si discrepanta dintre cele doua categorii populationale, evidentiate
anterior, s-au accentuat, pana la polarizare, pe masura trecerii timpului, astfel incat, in
prezent, profitorii politico-partidici ai RRD-1989 (prin degenerarea profesionala, etica si
morala, la care s-au pretat), au ajuns nu doar adversarii, principali, ai revolutionarilor
autentici, ci si dusmanii majoritatii Populatiei statale, pe care au adus-o (mai ales prin
practicarea inaltei coruptii, la nivel de guvernare centrala, respectiv districtuala-
judeteana, respectiv localitationala) la un standard existential, material, mult sub nivelul
existent pe timpul fostului regim socialist-dictatorial.
In paralel cu aceasta evolutie, a nivelului de trai al majoritatii Populatiei statale, a
Romaniei, s-a produs si o degenerare a Statului de drept si, mai ales, a Statului national,
respectiv democratic, respectiv republican, respectiv social, care ar fi trebuit sa devina
Romania (conform prevederilor Constitutiei statale - Articolul 1, aliniatul 3), deoarece
Statul Roman s-a transformat, de fapt, in perioada post-revolutionara, intr-un Stat de
pseudo-drept, respectiv pseudo-democratic, respectiv pseudo-national, respectiv
pseudo-republican, respectiv pseudo-social, dar, in schimb, intr-un autentic Stat
capitalist-degenerat, prin practicarea inaltei coruptii, precum si de tip politico-partidic,
agentural (ocult si subversiv), masonic, etnic-iredentist, religios si mafiot.
In cadrul acestei degenerari statale si destructurari etnic-populationale, aflate,
inca, in curs, s-a ajuns si la desconsiderarea, pana la batjocorire, a RRD-1989, precum si a
infaptuitorilor, autentici, a acestui eveniment, de importanta continentala si, in anumita
masura, chiar mondiala, la vremea la care s-a produs.
Astfel, dupa victoria RRD-1989 (marcata prin eliminarea, oficiala, de la exercitarea
puterii in Stat, a partidului unic: PCR, precum si a fostului conducator dictatorial), in data:
22.12.1989, ora 12:14 (marcata prin fuga fostului dictator, cu elicopterul, de pe
acoperisul cladirii fostului Comitet Central - CC, al PCR), in aceeasi data, a urmat (in jurul
orei 18) declansarea loviturii de Stat (organizata de catre o grupare suversiva, agenturala,
masonica si criminala, alcatuita dintr-o parte a coducerii, de atunci, a Armatei, precum si
dintr-o parte a unei grupari, din cadrul fostului PCR), in scopul preluarii puterii, in Stat,
de catre auto-numitul: Consiliu al Frontului Salvarii Nationale: C-FSN), aflat sub controlul
2
gruparii militare, mentionata anterior, precum si sub controlul unei grupari de fosti
activisti si agenti ai PCR, nemultumiti de faptul ca au fost temperati, in interesele lor
frauduloase, respectiv marginalizati, de catre fostul dictator N. Ceausescu, precum si din
reprezentanti agenturali, autohtoni, ai unor tari straine si ostile Romaniei (exemple:
Nicolae Militaru - Uniunea Sovietica, Silviu Brucan - SUA; Israel, Domocos Geza -Ungaria
s.a.), in scopul confiscarii puterii, in Stat (devenita vacanta prin victoria RRD-1989), de la
revolutionarii autentici, carora le-ar fi revenit, in mod meritocratic.
S-a realizat, astfel, de fapt, "furtul" implementarii, societale, a victoriei RRD-1989,
in principal, de catre cei mentionati anterior, precum si deturnarea, pana la anihilare,
pervertire si chiar batjocorire, atat a idealurilor revolutionare, cat si a semnificatiei
evenimentului societal, fundamental, care a fost: RRD-1989, in istoria Romaniei si a
Europei. In acelasi fel au fost epurati, in timp, in mod subversiv, din institutiile, de Stat, in
care au accedat, tocmai datorita participarii lor merituoase si chiar determinante (in
functie de caz) la infaptuirea RRD-1989, principalele personalitati revolutionare, care au
organizat si declansat, la Timisoara, in data: 20.12.1989, RRD-1989, precum si
revolutionarii, autentici, care au infaptuit RRD-1989, in intreaga tara.
Deoarece analiza confiscarii si deturnarii RRD-1989 constituie un subiect complex,
necesitand o dezbatere ampla, mai ales intre adevaratii istorici (adica atat competenti,
cat si curajosi), obiectiv care, insa, inca nu s-a realizat si, probail, nici nu se va putea
realiza, deplin, in actualul context politico-partidic, care domina, la nivel societal,
Romania, ne propunem ca, in cadrul acestei analize civice, sa efectuam doar un studiu,
mai aprofundat, asupra modului in care s-a declansat si s-a realizat (ca fenomen civico-
politic): RRD-1989, precum si a modului in care s-a ajuns, in timp, prin minimalizare,
falsificare, mistificare si chiar batjocorire, la necinstirea, oficiala, a evenimentului istoric,
in cauza, organizata, in mod deliberat, inclusiv la nivel statal.
Actiunile de minimalizare, falsificare, mistificare si chiar batjocorire a modului in
care s-a realizat RRD-1989, au constat, in principal, in:
- neinvestigarea, juridica si istorica, corecta si completa, a modului in care s-a realizat
RRD-1989;
- nejudecarea si necondamnarea, corespunzatoare, la nivel de persoane, precum si la
nivel de institutii, a vinovatilor pentru actiunile de reprimare, si, mai ales, de suprimare,
comise in cadrul RRD-1989;
3
- neincluderea, in manualele de istorie, destinate invatamentului public, a modului,
deplin si corect, in care s-a realizat RRD-1989;
- ocultarea, minimalizarea, mistificarea si chiar batjocorirea meritelor deosebite ale
revolutionarilor autentici, si, mai ales, a celor cu un rol important, respectiv determinant,
in realizarea RRD-1989;
- infiltrarea, in cadrul categoriei revolutionarilor autentici, in mod deliberat, a unor
reprezentanti ai organelor de opresiune si represiune, ale fostului regim si, mai ales,
infiltrarea unor agenti, chiar printre revolutionarii autentici, in timpul producerii
evenimentelor, semnificative, care au avut loc in cadrul RRD-1989, care au actionat la
ordin, si nu din proprie initiativa, simuland sprijinirea infaptuirii RRD-1989, iar, ulterior,
au contribuit, in mod determinant, la "furtul" puterii, in Stat, si, mai ales, la subminarea,
minimalizarea si falsificarea, pana la pervertire si batjocura, la nivel societal, a RRD-1989,
ca eveniment istoric, fundamental;
- desfasurarea unei activitati oculte, anti-revolutionare, de catre reprezentantii unor
grupari de interese, specifice organelor de opresiune si represiune, ale fostului regim,
care, in timp, s-au infiltrat, in calitate de "revolutionari autentici", agenti, in partidele
politice infiintate, post-revolutionari, si, mai ales, in FSN, unde au actionat, ocult si
subversiv, pentru inlaturarea, din cadrul institutiilor de Stat, a revolutionarilor autentici,
respectiv a sprijinitorilor autentici ai infaptuirii idealurilor RRD-1989;
- devalizarea, in mod deliberat, a sectorului economic, de Stat, aproape pana la anihilare,
de catre reprezentantii si sustinatorii fortelor fostului regim, precum si de catre rudele si
apropiatii acestora (infiltrate, in noile structuri de putere, post-revolutionare), in calitate
de agenti de influenta si sprijin, in mod ocult si subversiv, alcatuind, astfel, o categorie
populationala, specific profitoare si clientelara;
- realizarea si impunerea unei Constitutii statale, de tip: "surogat-constitutional", lipsita
de un sistem justitiar adecvat (adica de nivel constitutional), Constitutie care, in loc sa
apere Populatia statala, de rau-facatorii la nivel societal, apara, de fapt, pe rau-facatorii,
in cauza, prin ineficacitate si chiar impotenta legislativa (de nivel constitutional),
defavorizand, astfel, cu consecinte societale, dezastruoase, tocmai interesele
fundamentale si principale ale Populatiei statale;
- degenerarea, maxima, a Statului fata de tipul statal, prevazut a fi, in Constitutie, Statul
Roman, intr-un Stat anarhic, de tip politienesc, din punct de vedere politico-partidic,
4
civic, etnic-iredentist, masonic si chiar mafiot, cu riscul pericolului, catastrofal, al
producerii dezintegrarii statale, precum si a destructurarii populationale, din punct de
vedere etnic;
- utilizarea frecventa, de catre guvernantii post-revolutionari, a abuzului de Suveranitate
nationala, prin neconsoltarea, prin referendum, a Populatiei statale, in legatura cu
adoptarea unor hotarari, de catre guvernantii post-revolutionari, cu efecte dezastruoase
asupra Populatiei statale (exemple: privatizarea excesiva si frauduloasa, contractarea
unor imprumuturi internationale, exagerate si necorespunzator gestionate; incheierea,
deliberata, a unor contracte dezavantajoase, pentru Statul Roman, in scopul obtinerii
unor mite consistente, de catre negociatori subversivi; acordarea privilegiului institutiei
Banca Nationala a Romaniei, de a functiona pe principiul guvernatorial, de tip Stat in
Stat, si acordarea privilegiului conducatorului respectivei institutii, de a conduce
institutia in cauza, in calitate de: guvernator, s.a.);
- absenta unui garant, oficial, al respectarii Constitutiei (abilitat ca functionar, oficial, de
rang adecvat, respectiv ca institutie adecvata), care sa garanteze respectarea Constitutiei
statale, in contextul in care Presedintele Statului a fost mandatat, la nivel constitutional,
doar cu atributia de: veghetor la respectarii Constitutiei, dar nu si ca garant al respectarii
Constitutiei;
- calomnierea si chiar batjocorirea revolutionarilor autentici, prin acuzarea ca sunt
profitori, datorita indemnizatiilor de merit, care le-au fost atribuite prin lege, in timp ce
fostilor conducatori si potentati ai vechiului regim (exemple: directorii de inchisori,
respectiv de lagare de munca, dar si tortionari, totodata, respectiv angajati ai fostei
Institutii a Securitatii Statului, oprimanta si reprimanta, pana la criminalitate), li s-au
acordat, in mod tacit, pensii si avantaje materiale, superioare, ca valoare, fata de cele
acordate revolutionarilor autentici, cu merite deosebite si chiar determinante, in
infaptuirea RRD-1989;
- suspendarea, pe de o parte, a platii indemnizatiei de merit, acordate revolutionarilor
autentici, remarcati prin fapte deosebite, in infaptuirea RRD-1989, dar cu mentinerea, pe
de alta parte, a acordarii pesiilor si gradatiilor salariale superioare pentru ofiterii
superiori, din cadrul fostei "Securitati", Militii si, respectiv, ai Armatei, fostului regim,
dictatorial.
5
Actiuni de necinstire, oficiala, a RRD-1989:
- nestabilirea, la nivel statal, prin lege, a unei zile de aniversare, oficiala, a RRD-1989, cu
precizarea ca ziua: 22.12 a fost legiferata ca: Zi a libertatii, in Romania, in general, si nu
ca zi de aniversare, oficiala, anuala, a RRD-1989;
- neorganizarea, oficiala, la nivel statal, de manifestari de cinstire a RRD-1989;
- neorganizarea unui muzeu, oficial, dedicat RRD-1989, sau macar o sectiune,
corespunzatoare, in cadrul Muzeului de Istorie a Romaniei;
- neatribuirea titlului de: "veteran" al RRD-1989, acelor fosti revolutionari, autentici, care
au militat, in perioada post-revolutionara, pentru apararea si promovarea idealurilor
RRD-1989 (mentionate ca fundament ideatic al Statului Roman, post-revolutionar, in
cadrul Constitutiei statale, la Articolul 1, aliniatul 3);
- neacordarea unor distinctii, oficiale, statale, respectiv districtual-judetene, respectiv
localitationale (exemple: medalii de Stat, titluri de: Cetatean de onoare), personalitatilor
importante, care s-au implicat, cu rol determinant, in infaptuirea RRD-1989, precum si in
apararea si promovarea, post-revolutionara, a idealurilor RRD-1989;
- subminarea si chiar batjocorirea Statului republican, rezutat ca optiune a RRD-1989,
printr-o propaganda regalista, oculta si subversiva, inclusiv in mass-media de Stat
(exemplu: infiintarea emisiunii: "Ora Regelui", in timp ce accesul personalitatilor
autentice, cu rol determinant in infaptuirea RRD-1989, la institutii mass-media, de Stat, a
fost si este, inclusiv in prezent, practic, blocat, in mod deliberat);
- nesprijinirea, corespunzatoare, a asociatiilor civice de participanti, cu merite deosebite,
la infaptuirea RRD-1989, din orasele cu un rol important in cadrul RRD-1989, care
asociatii, prin activitatea lor, apara si promoveaza idealurile RRD-1989, precum si
adevarul istoric, referitor la RRD-1989;
- batjocorirea RRD-1989, prin sprijinul acordat organizatiilor masonice, oculte si
subversive, care au ajuns sa-si aroge un rol semnificativ, inclusiv in infaptuirea RRD-1989;
- mistificarea istoriei RRD-1989, prin afirmatii nefondate, in cadrul unor dezbateri
realizate in mass-media, precum si in cadrul unor carti si chiar manuale, cu privire la rolul
deosebit de important si determinant, avut de catre Institutia Armatei, respectiv chiar de
6
catre Institutia Securitatii Statului, respectiv chiar de catre anumiti activisti ai PCR, in
infaptuirea RRD-1989;
- nerespectarea legislatiei privind transformarea Statului Roman intr-un Stat social, cu
asigurarea unui venit minimal, garantat, pentru fiecare locuitor, pentru a putea beneficia
de o existenta decenta, in conditiile in care, acel locuitor nu poate realiza, singur, un
asemenea venit, din motive care nu i se pot imputa, in totalitate, si pentru care Statul
Roman poate fi considerat vinovat;
- nesanctionarea, corespunzatoare, pentru inalta-tradare, a acelor conducatori ai Statului
Roman (exemplu: actualul prim-ministru: V.V.Ponta, respectiv actualul Presedinte:
T.Basescu, cae, prin comportarea lor,oficiala, iresponsabila si inalt-tradatoare, fata de
conducerea Uniunii Europene, precum si fata de conducerea unor State ca: SUA,
Germania, Israel, Ungaria s.a., au transformat Statul Roman, dintr-un Stat de drept,
independent, suveran, indivizibil, republican si social (prevazut a fi, astfel, la nivel
constitutional, in cadrul Constitutiei statale, la Articolul 1, aliniatele 1;2;3), intr-un Stat,
de fapt, agentural, necivilizat si vasal fata de anumite grupari de interese, oculte,
subversive si distructive, din cadrul Statelor mentionate anterior;
- trimiterea de trupe romanesti pentru a apara si promova, prin forta armata, pe
cheltuiala Statului Roman, interesele specific-imperialiste ale unora dintre Statele
mentionate anterior, in tari care nu sunt membre NATO, cu motivatia, falsa si subversiva,
ca, in acest mod, se indeplinesc angajamentele de aparare colectiva, pe care Statul
Roman le-a asumat, atunci cand a solicitat integrarea in Uniunea Europeana, respectiv in
NATO.
Referitor la situatia din Timisoara, precum si din judetul Timis, privind aniversarea,
oficiala, a RRD-1989, la solicitarea, oficiala, a Asociatiei "VICTORIA" a Luptatorilor in
Revolutie, din Timisoara, Consiliul Local Timisoara a legiferat, printr-o hotarare, ca data
declansarii, la Timisoara, a RRD-1989: 20.12.1989, sa devina (ca zi anuala: 20.12): Ziua
Timisoarei, in care sa fie aniversata, oficial, RRD-1989. Primaria orasului Timisoara si
Consiliul Local Timisoara au onorat, insa, aceasta hotarare, numai in anul legiferarii
respective, printr-o intrunire, omagiala, a Consiliului Local Timisoara, dupa care nu doar
ca nu au mai onorat, oficial, ziua in cauza, dar chiar au boicotat-o, ca semnificatie (si
chiar au batjocorit-o, in anul 2012), optand pentru a cinsti RRD-1989, in data: 16.12,
corespunzatoare datei: 16.12.1989, in care, la Timisoara, a izbucnit revolta impotriva
7
dictaturii (impuse de catre fostul regim socialist-totalitar), revolta pe fondul careia s-a
organizat si declansat, in data: 20.12.1989, RRD-1989.
Nefiind in stare, sau nedorind sa deosebeasca o revolta, de o revolutie, Consiliul
Local Timisoara si Primaria Timisoara au aniversat, in continuare, oficial, RRD-1989, in
data declansarii revoltei, si nu a revolutiei, dand astfel dovada de o incapacitate,
corespunzatoare, sau de o rea-vointa, edificatoare (vezi si intentia de a amplasa un
monument, imperial, austro-ungar, numit: "Monumentul fidelitatii", fata de imparatul
Franz Joseph I, in centrul Pietii Nicolae Balcescu!) fapt ce constituie un fals istoric
(evident, ca atare, pentru specialisti, dar nu si pentru politicienii si, mai ales, pentru
"micii primari" care s-au aflat la conducerea orasului Timisoara in perioada post-
revolutionara).
Ar mai fi de adaugat ca, in absenta legiferarii unei zile, semnificative (dar din punct
de vedere al RRD-1989, si nu din punct de vedere al revoltei care, in principal, a fost doar
anti-ceausista), RRD-1989 este, inca, aniversata, la Timisoara, intr-un mod lipsit
solemnitatea necesara, corespunzator unei aniversari statale (prin manifestari
emotionale, excesive, ca de exemplu: slujbe religioase si pomeni, efectuate la Cimitirul
Eroilor, respectiv la Cimitirul Saracilor), precum si prin peregrinari, oficiale, orasenesti, cu
depuneri de coroane in locuri in care au fost omorati timisoreni, de catre fortele de
represiune ale fostului regim, in perioada 16-24.12.1989.
In acelasi context, Consiliul Judetean Timis a stabilit, ca perioada de aniversare,
oficiala, a RRD-1989, in judetul Timis, perioada: 15-21.12.1989, ignorand, astfel, data:
22.12.1989, in care RRD-1989 a invins, pe de o parte, iar, pe de alta parte, acordand o
importanta, exagerata, datei: 15.12.1989, in care o parte din populatia orasului l-a aparat
pe pastorul Laszlo Tokes, pentru a nu fi evacuat, din oras, care eveniment constituie,
insa, in opinia noastra, doar un pretext si nu o cauza a declansarii RRD-1989 (asa cum vor
s-o prezinte anumite grupari de interese etnic-iredentiste), cu atat mai mult cu cat, in
acea data, pastorul s-a adresat celor adunati, la locuinta sa, pentru a-l apara,
indemnandu-i sa plece acasa, pentru a nu-i crea probleme cu autoritatile, de atunci, ale
Statului Roman, iar, dupa incheierea RRD-1989, pastorului, in cauza, i-a fost necesara,
aproximativ o saptamana, pentru a reveni la Timisoara.
Caracteristic celor doua tipuri de aniversari ale RRD-1989 (localitational, respectiv
judetean, in cadrul judetului Timis), mentionate anterior, mai este si faptul ca
organizarea, efectiva, a manifestarilor, nu constituie o initiativa, precum si o datorie,
8
oficiala, a institutiilor de Stat, abilitate, ci este lasata pe seama asociatiilor de participanti
la RRD-1989, institutiile de Stat limitandu-se doar la a acorda un anumit sprijin logistic si
financiar, in acest scop, fapt ce diminueaza, in mod determinant, importanta si
solemnitatea manifestarilor respective.
Este ca si cand aniversarea Zilei Nationale ar fi lasata, efectiv, pe seama unor
asociatii civice (exemplu: asociatii de veterani militari), care primesc, in acest scop, un
sprijin, corespunzator, din partea unor institutii de Stat, la manifestarea, in cauza,
abilitate a organiza cinstirea zilei respective, in timp ce participarea conducatorilor
abilitati, ai respectivelor institutii de Stat, devine optionala.
Pentru a se intelege mai bine modul impropriu de cinstire a RRD-1989, la
Timisoara, dorim sa semnalam faptul ca, la 24 de ani de la infaptuirea RRD-1989, acest
eveniment ar trebui cinstit, la nivel statal, respectiv districtual-judetean, respectiv
localitational, intr-un mod similar celui in care se cinsteste si se aniverseaza, anual, Ziua
Nationala.
Bibliografie recomandata:
1. Coord. Lorin Fortuna - Rolul Frontului Democratic Roman in cadrul Revolutiei
Romane din decembrie 1989, editia a III-a, editura ArtPress, Timisoara, 2011
(publicata si in web-site-ul din antetul prezentei analize civice)
2. Lorin Fortuna - Unde, cand si cum s-a declansat Revolutia Romana din decembrie
1989 - Caietele Revolutiei Nr.2 / 2010, publicatie a Institutului Revolutiei Romane
din Decembrie 1989 (IRRD-1989)
3. Lorin Fortuna - interventie privind problema implicarii Armatei in confiscarea si
deturnarea Revolutiei, la Timisoara - in cadrul dezbaterii publice organizata de
IRRD-1989, in data: 12.05.2010 - Caietele Revolutiei Nr.4-5 / 2010
4. Alexandru Osca - Asociatia "VICTORIA" la 20 de ani, Caietele Revolutiei Nr.2 / 2010
5. Lorin Fortuna, Programul politic "Timisoara" (publicat in referinta bibliografica
nr.1, pag. 178)
6. Constitutia de la Timisoara (Proiect Constitutional "Timisoara), publicata si in web-
site-ul din antetul prezentei analize civice
9
7. Interventie elocventa a Generalului Mircea Chelaru, privind problema
"teroristilor", in cadrul Dezbaterii publice cu tema "Certitudini si controverse
privind Revolutia Romana din Decembrie 1989", organizata de IRRD-1989 la 13
mai 2009 - Articol din cartea: "Evolutii Politice in Europa (1989-2009)", coord.
Lorin Fortuna, publicatie a IRRD-1989
8. Florin Puscas - Scandal la sedinta festiva a Consiliului Local Timisoara, Ziua de Vest,
16.12.2013
Presedinte
Lorin Fortuna
10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu